Nieuws > Van onze scholen > Vragen in het Provinciehuis

Vragen in het Provinciehuis

Leerlingen stellen kritische vragen aan Provinciale Staten.

Leerlingen uit deeltijd hoogbegaafdenklas bezoeken Provinciehuis in Zwolle

Op dinsdag 29 oktober bezochten de leerlingen uit de T.O.P.-klas X (groep 4, 5, 6) en de T.O.P.-klas Y (groep 6,7,8) het Provinciehuis in Zwolle, om zich een voorstelling te kunnen maken van dit politieke niveau. In de afgelopen weken hebben deze leerlingen ontdekt dat Nederland, naast gemeentelijke en landelijke politiek, ook een provinciale politiek kent. Binnen het thema ´Politiek´ zijn de leerlingen sinds enkele weken bezig met het opzetten van hun eigen politieke partijen, het schrijven van partijprogramma’s en het voorbereiden van hun verkiezingscampagnes. Dit alles ter voorbereiding op de verkiezing, die zij 12 november a.s. organiseren op De Arendshorst in Ermelo.

De leerlingen namen een aantal pittige vragen mee naar het Provinciehuis, onder andere over de samenwerking op boven-provinciaal niveau en het stikstofbeleid. In het Provinciehuis werden de leerlingen enthousiast ontvangen door Manon. Het werd een leerzame en onvergetelijke ervaring in de Statenzaal, waarbij de leerlingen als echte gedeputeerden met elkaar in gesprek gingen over verschillende politieke thema’s op provinciaal niveau.

Is uw kind hoogbegaafd? Op http://expertisecentrumhb.stichtingproo.nl/ vindt u alle informatie.

Leerlingen Hoogbegaafdenklas bezoeken Provinciehuis