Ontdek

onze scholen

Medezeggenschap

Over de GMR

De Gemeenschappelijke Medezeggenschapsraad (GMR) van Stichting Proo houdt zich bezig met aangelegenheden die van gemeenschappelijk belang zijn voor alle scholen of voor de meerderheid van de scholen van Stichting Proo.

In de Wet medezeggenschap op scholen (WMS) staat een aantal onderwerpen waarover de GMR in ieder geval advies of instemming moet uitbrengen zoals het meerjarig financieel beleid en de criteria voor de verdeling van de middelen over voorzieningen op bovenschools niveau en schoolniveau.

Verder heeft de GMR een adviesrecht bij de aanstelling of het ontslag van personeel dat is belast met managementtaken ten behoeve van meer dan één school. De personeelsgeleding van de GMR heeft een instemmingsbevoegdheid bij de samenstelling van de formatie van personeel dat bovenschoolse werkzaamheden verricht. Meer informatie over medezeggenschap op scholen en de WMS is te vinden op https://infowms.nl

Een afvaardiging van de GMR heeft zitting in de Boven Bestuurlijke Medezeggenschapsraad (BBMR) van de Aurora OnderwijsGroep.

Leden GMR

Leden van de GMR vertegenwoordigen de personeelsleden, ouders en leerlingen van alle scholen van de Stichting Proo. Leden van de GMR hoeven geen lid te zijn van een Medezeggenschapsraad (MR), wel dienen zij als ouder/verzorger of personeelslid aan scholen die zij vertegenwoordigen te zijn verbonden.

De samenstelling van de GMR voor schooljaar 2020–2021 is:

Oudergeleding

• Bas Harmsen (voorzitter) — De Cantharel, Ermelo
  • Martine Asmus — De Ontdekking, Nunspeet
  • Linda Breet — De Ontdekking, Nunspeet
  • Joost Dikker Hupkes (vice-voorzitter) — Jan Ligthartschool, Wapenveld
  • Ruud Timmerman (secretaris) — De Bongerd, Oene

Personeelsgeleding

• Evelien Hamersma — Het Talent, Harderwijk
  • Jelmer Meijers — De Blerck, 't Harde
  • Ingrid Sio — De Schovenhorst, Putten
  • Vacature 1
  • Vacature 2

Vergaderingen

De vergaderingen van de GMR zijn in principe openbaar. Belangstellenden worden verzocht zich uiterlijk 24 uur voor de vergadering te melden bij het secretariaat: gmr@stichtingproo.nl. Vergaderagenda’s en vastgestelde notulen worden beschikbaar gesteld aan de MR’s van de scholen van Stichting Proo.

Vergaderdata schooljaar 2020–2021:

• 10 september 2020
  • 15 oktober 2020
  • 26 november 2020
  • 18 februari 2021
  • 22 april 2021
  • 27 mei 2021
  • 24 juni 2021 (interne vergadering)

Voor 2020 vinden de vergaderingen plaats via Microsoft Teams. In januari 2021 wordt gekeken of er weer fysiek overleg mogelijk is.